Svētdiena, 5.maijs

redeem Ģederts, Ģirts

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

Spilves lidlauks atdzimst

© f64

Līdz ar Spilves lidlauka nonākšanu SIA Rīgas nami pārziņā tam izvirzīti ambiciozi plāni – tuvākajā nākotnē iegūt reģionālā lidlauka statusu, kas dos iespēju pretendēt uz Eiropas fondu finansējumu lidlauka tālākai labiekārtošanai. Iecerēts arī būtiski attīstīt mazo aviāciju un izveidot Aviācijas muzeju.

Rīgas nami plāno sākt jumta remontu vēsturiskajā lidostas ēkā, lai novērstu tālākus nesošo konstrukciju bojājumus. Perspektīvā šajā ēkā iecerēts izveidot Latvijas Aviācijas muzeju. Domāts vispirms nekustamo īpašumu attīrīt no sadzīves atkritumiem un uzturēt kārtībā, radīt nepieciešamo infrastruktūru mazās aviācijas un speciālo aviācijas darbu nodrošināšanai un tehnisko sporta veidu attīstībai, lai perspektīvā iegūtu reģionālā lidlauka statusu.

"Lai gan praktiski lidlauks Spilve ir mūsu pārvaldīšanā tikai no šā gada sākuma, esam sākuši sakopšanas un lidlauka attīstības plāna izstrādi. Lidlauks ir nozīmīgs Rīgas infrastruktūras objekts, kas kopš 20. gadsimta sākuma uzturējis gaisa satiksmi ne tikai starp Latvijas pilsētām, bet arī starp Tallinu, Maskavu, Viļņu, Helsinkiem, Berlīni un citām Eiropas pilsētām. Līdz pat šodienai lidlauks kalpo aviācijas mācību vajadzībām. Mēs vēlamies to redzēt atkal atjaunotu, veicināt mazo aviāciju vietēja mēroga lidojumiem," uzsver Rīgas namu valdes priekšsēdētājs Kārlis Kavacs.

Pagaidām lidlauku drīkst lietot līdz 5700 kilogramiem smagas lidmašīnas dienas vizuālajiem lidojumiem. Ir divi angāri, un tajos bāzējas trīs pilotu skolas. Lai nākotnē attīstītos, lidlaukam nepieciešami lieli infrastruktūras remonti – skrejceļa seguma atjaunošana, drenāžas sistēmas sakārtošana un komunikāciju pieslēgumi.

Šā gada augustā līdzīgi kā pērn Rīgas svinību laikā notiks aviācijas svētki – aerobātikas sacensības. Tās atkal tiks bāzētas Spilvē.

Lidlauks bija Rīgas galvenā lidosta līdz lidostas Rīga atklāšanai 1975. gadā.

Jau divdesmitajos gados tika uzcelti divi angāri: Rīgas–Liepājas reisu apkalpojošo un privāto lidmašīnu novietošanai. Gaisa satiksmes kārtības regulēšanai uzbūvēja stacijas ēku ar pasažieru uzgaidāmajām telpām, pastu, muitu, policiju, komandantūru, meteoroloģisko staciju, restorānu. Starptautisku nozīmi lidlauks ieguva 1928. gadā, kad Rīgu iekļāva vācukrievu gaisa satiksmes sabiedrības Deruluft tīklā un šeit nosēdās lidmašīnas, kas tolaik nodrošināja satiksmi no Vācijas uz Maskavu un Pēterburgu.