Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

nra.lv būtiski audzējis lietotāju skaitu

© nra.lv

Jaunais gads portālam nra.lv ir sācies ar būtiskiem satura uzlabojumiem, kas sev līdzi nesis arī ilgi gaidītus rezultātus — janvārī piedzīvots gan nozīmīgs kvantitatīvo rādījumu kāpums, gan arī atzinība no portāla lasītājiem.

Pēc starptautiskā konsultāciju uzņēmuma Gemius datiem portāls nra.lv janvārī ir būtiski kāpinājis rādītājus, sasniedzot 228 tūkstošus lietotāju.

Portāla redaktore Ilze Zālīte norāda, ka šie rādītāji ir dubultā vērtīgi, jo ļāvuši gan pārsniegt kritisko „200 tūkstošu robežu”, kas mediju portāliem tiek uzskatīta par maksimālo iespēju robežu, gan arī pakāpties apmeklētāko interneta lapu Top 25 uzreiz par četrām pozīcijām — no 18. uz 14. vietu.

Lasītāji pamana un novērtē

„Janvārī no datoriem portālam nra.lv ir bijuši 228 tūkstoši lietotāju, kas ir par 45% vairāk nekā decembrī. Tas mums ir nozīmīgs sasniegums, jo, gada nogalē uzsākot saturiskus uzlabojumus, cerējām, ka lasītāji to pamanīs un novērtēs. Prieks, ka cerības attaisnojās,” pauž I. Zālīte. „Šo uzrāvienu gaidījām ar īpašu nepacietību, jo sākot ar gada nogali portāla darbība ir piedzīvojusi radikālas reorganizācijas — arvien vairāk stiprinām savu kvalitatīvo kapacitāti, pieaicinot jaunus, talantīgus kolēģus. Tāpat pārplānojām darba grafikus, lai mūsu auditorijai būtu pieejamas interesantas, oriģinālas un nekur citur neatrodamas ziņas vēlās vakara stundās, gan arī agri no rītiem, kad daudzi citi portāli vēl nestrādā. Tāpat arvien būtiskāk tiek mainīti ziņu atlases principi, vislielāko uzsvaru liekot uz oriģinālmateriāliem. Tāpat būtiski, ka pēc divu gadu atrašanās Latvijas lasītāko portālu TOP 18. vietā esam beidzot pakāpušies uz 14. vietu, apsteidzot arī vairākus spēcīgus kolēģus, kā arī tirgū no jauna ienākušos portālus.”

Visu nosaka saturs

Gemius pārstāve Linda Egle sarunā ar portālu nra.lv atzīst, ka Latvijas lasītāko portālu TOP 25 reti piedzīvo būtiskas izmaiņas, jo spēcīgāko portālu pozīcijas ir nemainīgi stabilas. „Savā starpā ar mainīgiem rezultātiem sīvi cīkstas vienīgi topa līderi, tādi kā portāli inbox.lv un delfi.lv. Šo situāciju būtiski ietekmē notikumi pasaulē un Latvijā. Jo saspringtāka situācija Ukrainā, jo nozīmīgākas sociālpolitiskās norises Latvijā, jo lielāks ir ziņu portālu apmeklējums,” atzīst eksperte. Taču kā globālus secinājumus L. Egle min vairākus citus faktorus. „Mūsdienās visu izšķir saturs — oriģināls, interesants, savdabīgs. Garus materiālus auditorija vairs nevēlas lasīt, arvien pieprasītāki ir video un foto materiāli, multimediju saturs. Ja portāls ievēro šos principus, tad principā ikvienam ir iespēja izrauties uz priekšu,” rezumē L. Egle.

Jābūt oriģināliem

Tikmēr mediju eksperts Artūrs Mednis sarunā ar portālu nra.lv uzsver: „Šobrīd parādījušās daudzas jaunas lapas, kas mēģina uzvesties kā medijs. Šīs lapas strādā ar ļoti labiem rezultātiem pateicoties tieši sociālajiem tīkliem.” Tomēr pēc eksperta domām, šajā apstāklī slēpjas liela bīstamība. Proti, ja jauns medijs prot labi darboties sociālajos tīklos, tas var sev nodrošināt salīdzinoši labu apmeklējumu, tomēr jauno mediju darbības galvenā problēma ir tieši to nekvalitatīvais saturs. „Bieži šādu mazu interneta portālu saturs nav kvalitatīvs. Materiāli pārsvarā balstīti uz tulkojumiem no svešvalodām un „redakcija” sastāv no dažiem cilvēkiem, kuri ne reti strādā no mājām un bez brīvdienām,” atklāj A. Mednis.

Par to, vai mazie mediji varētu izkonkurēt lielos ziņu portālus, A. Mednis šaubās, taču norāda - zināmas izmaiņas lielo portālu darbībā mazo mediju aktivitāte varētu veicināt. „Nedomāju, ka mazie mediji varētu „nozagt” lielo ziņu portālu auditoriju. Taču problēmas varētu rasties citur. Ja piecos lielākajos Latvijas ziņu portālos lasāmas pilnīgi vienādas preses relīzes un visa tur atrodamā informācija grozās ap dažiem aktuālajiem notikumiem, protams, cilvēki par to nevēlēsies maksāt. Nenoliedzu, ka interneta lietotāji labprāt maksātu par unikālu orģinālsaturu, tomēr tas cik privātpersona būtu spējīga maksāt par šādu produktu, lielo mediju kontekstā krietni pārsniegtu šāda satura radīšanas izmaksas,” nobeigumā uzsver A. Mednis.

Zīmolu novērtē arvien augstāk

Jāpiebilst, ka otrs būtisks sasniegums, ko portāls nra.lv piedzīvojis gada sākumā, ir kāpums Ietekmīgāko zīmolu topā. Mediju sadaļā portāls nra.lv ir ierindojies augstajā 9. pozīcijā 50 citu zīmolu konkurencē.