Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

Aptauja: Latvieši ļoti iecienījuši saldējumu

© F64

Teju puse jeb 44% Latvijas iedzīvotāju vēso našķi – saldējumu – vasaras mēnešos bauda vairākas reizes nedēļā. Visbiežāk priekšroka tiek dota šokolādes, vaniļas un karameļu saldējumam, kā arī saldējumam ar tropisko un citrusaugļu garšām – liecina Rimi Latvia jūlijā veiktā aptauja.

Kā atzinuši aptaujas dalībnieki, lielākoties saldējums tiek baudīts, lai atvēsinātos karstās vasaras dienās vai brīžos, kad kārojas našķi. Savukārt katrs piektais aptaujas dalībnieks norādījis, ka saldējums nereti kalpo arī par ciemakukuli, dodoties viesos, un tiek baudīts svētku brīžos, kad valda prieks.


Iegādājoties saldējumu, Latvijas iedzīvotāju galvenais izvēles kritērijs ir saldējuma garša (86%) un cena (61%). Saldējuma sastāvam iepērkoties īpašu uzmanību velta gandrīz 40% aptaujāto, turklāt sievietes to mēdz darīt biežāk nekā vīrieši. Interesanti, ka atšķirības vērojamas ne vien abu dzimumu iepirkšanās paradumos, bet arī saldējuma veidu izvēlē - vīrieši lielākoties priekšroku dod saldējumam vafeles glāzītē, bet dāmas īpaši iecienījušas saldējumus kastītēs un vafeles konusā.


“Saldējums nepārprotami ir viens no iecienītākajiem našķiem vasaras sezonā - to katru gadu Rimi veikalos apstiprina arī būtiskais saldējuma pārdošanas apjomu pieaugums. Šajā laikā Latvijas iedzīvotāji īpaši aktīvi iegādājas ne tikai dažādu veidu porciju saldējumu uz kociņa, vafeļu glāzītē vai konusā. Daudz vairāk tiek pirktas arī nepieciešamās sastāvdaļas saldējuma un saldējuma desertu gatavošanai mājās,” stāsta Inga Bite, SIA Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja.


Aptaujas rezultāti atklāj, ka saldējuma kokteiļus gatavo 64% respondentu, bet trešdaļa aptaujas dalībnieku ir izmēģinājuši savus spēkus saldējuma gatavošanā mājas apstākļos. Tiesa, īpaša saldējuma gatavošanas ierīce ir tikai desmitajai daļai aptaujāto, bet 17% ir nopietni apsvēruši tās iegādi.


Aptauja veikta šī gada jūlijā sadarbībā ar mediju aģentūru MediaCom, aptaujājot 309 respondentus vecumā no 15 līdz 70 gadiem visā Latvijā.