Svētdiena, 28.aprīlis

redeem Gundega, Terēze

arrow_right_alt Latvijā

Jauna informācija par notikušo incidentu ar vagoniem Šķirotavas stacijā

© Ģirts Ozoliņš/MN

Naktī uz sestdienu, 24. februārī, Šķirotavas stacijas B parkā notikušajā negadījumā, kad no sliedēm daļēji nogāja vilciens, visi iesaistītie vagoni bija tukši, aģentūrai LETA apstiprināja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

LDz informē, ka negadījuma rezultātā no sliedēm bija nobraukuši septiņi kravas vagoni, savukārt kopumā bojājumi ir konstatēti 12 vagoniem.

Uzņēmumā norāda, ka konstatētie bojājumi ir dažāda rakstura, taču patlaban iespējamo zaudējumu apmēru ir pāragri aplēst, papildinot, ka vagonus apsekos speciālisti, kas detalizēti izanalizēs bojājumu un nepieciešamo remontdarbu apjomus.

Tāpat LDz stāsta, ka incidenta iemeslu detalizēta izmeklēšana vēl turpinās, tomēr kompānijā uzsver, ka šādi vai līdzīgi incidenti nav notikuši vairāk nekā desmit gadus - kopš sistēmas uzkalna centralizācijas darbības sākšanas 2014. gadā.

Šajā gadījumā tika konstatēta uzkalna centralizācijas sistēmas nekorekta darbība - lēninātāji pietiekami nesamazināja vagonu atkabes kustības ātrumu, kā rezultātā notika sadursme - pirmšķietami negadījums notika sistēmas kļūdas dēļ, norāda uzņēmumā.

Jau ziņots, ka naktī uz sestdienu, 24. februārī, Šķirotavas stacijas B parkā no sliedēm daļēji nogāja vilciens.

LDz pārstāvji aģentūrai LETA iepriekš apstiprināja, ka vagonu šķirošanas laikā nekorekti nostrādāja vagonu automātiskā ātruma lēnināšana, kā rezultātā vagonu grupai netika pienācīgi samazināts ātrums un tā lēnām, bet sadūrās ar citu tukšu vagonu vilciena sastāvu, un atsevišķi vagoni daļēji nogāja no sliedēm.

Tāpat kompānijā norādīja, ka cietušo šajā incidentā nav un arī vides piesārņojuma draudu nav.

Savukārt sociālajos medijos pieejamajos fotomateriālos bija redzams, ka no sliedēm nogāja vilciens, kura sastāvā bija vagoni, uz kuriem ir Krievijas uzņēmuma "Rusagrotrans" marķējums. Saskaņā ar uzņēmuma mājaslapā pieejamo informāciju, "Rusagrotrans" ir dzelzceļa infrastruktūras operators, kas nodarbojas ar lauksaimniecības un minerālvielu beramkravu pārvadājumiem ar speciāliem bunkurvagoniem.

"Rusagrotrans" pārvadā graudaugu un līdzīgas kravas, eļļas augu sēklas, jēlcukuru, eļļas raušus, minerālmēslus, alumīnija oksīdu, cementu un citas beramkravas. Uzņēmuma filiāļu tīklā ir sešas pārstāvniecības Krievijā, kas atrodas galvenajos graudaugu audzēšanas un patēriņa reģionos. Kopš 2021. gada "Rusagrotrans" ir daļa no "Demetra-Holding", kas ir Krievijas lielākais graudu holdings, apvienojot eksporta loģistikas un tirdzniecības aktīvus.

LETA jau ziņoja, ka Zemkopības ministrija nodevusi saskaņošanai noteikumu projektu, kurā definēti konkrētie lauksaimniecības un lopbarības produkti, kurus turpmāk būs aizliegts ievest Latvijā no Krievijas un Baltkrievijas, liecina informācija Tiesību aktu portālā.

Paredzēts, ka Latvijā būs aizliegts importēt Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes zirņus, kviešus, kviešu un rudzu maisījumu, rudzus, miežus, auzas, kukurūzu, rīsus, graudu sorgo, griķus, sāri, miežabrāļus, kā arī citus graudaugu produktus.