Trešdiena, 17.aprīlis

redeem Rūdis, Rūdolfs, Viviāna

arrow_right_alt Latvijā \ Politika

"Aeroflot" lidojumos no Rīgas uz Maskavu izmanto "Sukhoi" lidmašīnas

© F64

Krievijas lidsabiedrība "Aeroflot" lidojumos no lidostas "Rīga" uz Maskavu izmanto Krievijā ražotās "Sukhoi" lidmašīnas, aģentūru LETA apliecināja lidostā.

"Sukhoi" par ekonomiskām atzinusi "airBaltic" vadība, taču to iegādi neviennozīmīgi tiek vērtēta valdībā un Saeimā.

LETA apkopotā informācija liecina, ka "Sukhoi" lidmašīnas "Aeiroflot" sāka izmantot 2014./2015.gada ziemas sezonā, taču sākot no šī gada vasaras tās tiek izmantotas intensīvāk un patlaban reisus uz Maskavu pārsvarā nodrošina "Sukhoi" lidmašīnas. "airBaltic" rīcībā ir informācija, ka veikti jau 15 000 lidojumi.

Jau ziņots, Izskanējusi arī informācija par aviokompānijas "airBaltic" plāniem iegādāties Krievijā ražotās "Sukhoi" lidmašīnas. Lai gan kompānijas vadītājs Martinss Gauss apgalvo, ka tas būtu izdevīgas darījums, lēmums vēl nav pieņemts. Vispirms esot jāveic analīze, tomēr ir skaidrs, ka šīs lidmašīnas ir lētākas un tiktu piegādātas ar labākiem nosacījumiem, pauda Gauss. Viņš uzsvēra, ka nekāds lēmums vēl nav pieņemts. Aviokompānija par konkrēto lidmašīnu iegādi lems tikai pēc tam, kad Saeima pieņems lēmumu par investora piesaisti "airBaltic".

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš iepriekš norādīja, ka gadījumā, ja lidsabiedrības valde un padome pieņems lēmumu pirkt Krievijas lidmašīnas, tas tiks vērtēts un izdarīti secinājumi. Ozoliņš gan uzsvēra, ka SM kā akcionārs nevar iejaukties lidsabiedrības komerciālajā darbībā.

Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (VL-TB/LNNK) uzsver, ka nav pieņemama iespēja, ka "airBaltic" floti varētu papildināt ar Krievijā ražotajām lidmašīnām "Sukhoi". Šo civilo lidmašīnu ražotājs atrodas lielākā koncernā, kas ražo arī militārās lidmašīnas. Tādējādi varot teikt, ka netieši ar civilo lidmašīnu iegādi tiek palīdzēts attīstīt Krievijas militāro kompleksu, iepriekš norādīja apvienības pārstāvis, eiroparlamentārietis Roberts Zīle. "Ja pēc investora piesaistes "airBaltic" flotē neparādās "Sukhoi" lidmašīnas un investora ieguldītā nauda ir viņa paša, tad neredzam būtiskus iebildumus," VL-TB/LNNK pozīciju klāstīja Zīle.

Bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) negatīvi vērtē iespēju "AirBaltic" floti papildināt ar Krievijā ražotajiem "Sukhoi" lidaparātiem. Viņš norādīja uz citu aviokompāniju negatīvo pieredzi. Kompānijas, kas šos lidaparātus izmanto, ir spiestas vairāk tos remontēt, nekā ar tiem lidot. Problēmas esot arī ar rezerves daļu pieejamību. Šāda iespēja negatīvi vērtējama arī pašreizējās ģeopolitiskās situācijas dēļ.

Kā ziņots, valdība 19.novembrī, nolēma, ka pieņems Satiksmes ministrijas izraudzītā vācu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa piedāvājumu ieguldīt līdzekļus aviokompānijā "airBaltic", kad Saeima būs devusi atļauju un kad valsts interesēs būs izdarīti grozījumi līgumā.

Saeima par 80 miljonu eiro aizdevumu aviokompānijai "airBaltic"' lems nākamajā sēdē pēc valsts budžeta pieņemšanas, proti, 3.decembrī.

Investora piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.