Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

Piebaldzēni dabū ceļu

CEĻŠ KĀ SUDRABA JOSTA vakar pie Taurenes © Renārs KORIS, publicitātes foto

Valdošā koalīcija vienojusies nākamā gada budžetā autoceļu sakārtošanas programmai atvēlēt mazāk naudas, nekā izmaksājis vakar atklātais ceļa posms Vecpiebalgā 13 km garumā.

Brīnišķīgais laiks vakar deva iespēju no putna (drona) lidojuma iegūt attēlus, kas liekami jebkurā Latvijas reklāmas izdevumā. Nupat kā kapitāli izremontētais ceļa posms vijas kā sudrabaina josta pāri Vidzemes zaļajiem, bet jau ar rudens tuvuma niansēm bagātinātajiem pakalniem, un šajā jostā kā dārga rota iestrādāts tilts pāri Gaujai pie Taurenes. Ne mazāk atzinīgi šis ceļa posms jāvērtē atbilstoši tam, ko redz un sajūt autobraucēji un par ko var pārliecināties, aplūkojot vai aptaustot kaut vai tilta konstrukcijas no kājāmgājēja pozīcijām. Tomēr tuvu ir ne tikai 2016. gada rudens, bet arī 2018. gada beigas, kad pamatā jau būs iztērēta nauda, ko Latvijas ceļu labošanai apņēmusies dāvināt Eiropas Savienība.

Vakar atklātais ceļa posms kļuva ievērojams 2013. gada aprīlī, kad Vecpiebalgas pašvaldība un iedzīvotāji ar savām prasībām salabot reģionālo autoceļu Cēsis-Madona nonāca līdz Ministru kabinetam, kura darbinieki tad arī apsolījās par šā ceļa labošanu vismaz padomāt. «Ceļus labos tur, no kurienes iedzīvotāji nāks prasīt ceļu labošanu, jo tas varētu nozīmēt, ka šāda ceļa malā patiešām vēl dzīvo cilvēki,» Neatkarīgā pieļāva 2013. gada 11. aprīlī. Vakardienas pasākums šo pieļāvumu lieliski apstiprināja. Piebaldzēni gluži kā pēc avīzes mājiena piedalījās ceļa posma atklāšanā ļoti lielā skaitā, kas Latvijā nebūt nav standartpaņēmiens satiksmes infrastruktūras objektu atklāšanai.

Vakar satiksmes ministrs Uldis Augulis klātienē redzēja un var valdībai apliecināt, ka Vecpiebalgā cilvēki dzīvo joprojām un ceļus prasa. Vecpiebalgas pašvaldībai tagad ir lielāka interese par ceļu uz Ērgļiem nekā par to, lai tiktu pabeigta nosauktā ceļa labošana līdz Madonai. Proti, nupat ir salabots ceļa posms no Vidzemes šosejas līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes, un pilnā sparā notiek ceļa labošana no šā kalna līdz Vecpiebalgai, bet pa kura ceļa trasi to pagriezt tālāk, ja tas vispār būs iespējams? Vai Madonā vēl dzīvo cilvēki, un vai viņiem kas sakāms šajā lietā?

Ja kopējā situācija paliek līdzšinējā, tad nav vērts neko teikt ne madoniešiem un ne kādiem citiem. Rudens nozīmē arī nākamā gada budžeta projektu, kurā uz 2017. gada ceļiem no Latvijas valsts Satiksmes ministrijas prasīto 150 miljonu eiro vietā iedalīti papildu 9,6 miljoni eiro. Tāda summa ir mazāka par 10 miljoniem, cik izmaksājis vakar atklātais ceļa posms. Ar ES dāvināto naudu ceļiem vēl pietiks nākamajā un aiznākamajā gadā.