Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Par piektdaļu pieaudzis tūristu skaits Rīgā

Šogad ārvalstu viesu skaits Rīgā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, palielinājies par 20%, liecina Rīgas tūrisma attīstības biroja apkopotā informācija.

Viesnīcu un restorānu asociācijas apkopotā informācija par Rīgas viesnīcu noslogojumu liecina, ka jūnijā vidējais noslogojums bija 58%, kas ir par 3,7 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Savukārt Latvijā viesnīcu vidējais noslogojums 2010.gada pirmajā pusgadā bija 50,27%, kas ir par gandrīz deviņiem procentpunktiem vairāk nekā šajā periodā pērn, kad viesnīcu vidējais noslogojums bija 41,45%. Atsevišķām viesnīcām, īpaši četru un piecu zvaigžņu segmentā, noslogojums pieaudzis par desmit vai pat 20 procentpunktiem.

Saskaņā ar starptautiskās lidostas "Rīga" publiskoto informāciju jūnijā lidostā apkalpoti 473 429 pasažieri, kas ir par 22% vairāk nekā pērn jūnijā, kad tika apkalpoti 385 904 pasažieri. Kopumā pirmajā pusgadā lidosta "Rīga" apkalpoja 2 094 668 pasažierus, kas ir par 15,1% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē, kad tika apkalpoti 1 819 847 pasažieri.

"airBaltic" pasažieru skaits Rīgā jūnijā palielinājies par 31%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā. Savukārt 2010.gada pirmajos sešos mēnešos kopumā "airBaltic" pārvadājusi 1 472 089 pasažierus, kas ir par 22% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Pieaugums vērojams arī pasažieru plūsmā, kas izmantojuši sauszemes satiksmi. "Hansabuss Latvia", kas nodrošina autobusu satiksmi starp Rīgu un Tallinu, kā arī ekskursiju autobusu pakalpojumus Rīgā, pārvadāto pasažieru skaits šā gada jūnijā par 17% pārsniedz pagājušā gada jūnija apjomu.

Savukārt Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta apkopotā vīzu statistika liecina, ka 2010.gada jūnijā Latvijas vēstniecībā Krievijā vīzu pieteikumu skaits palielinājies par 27%.

Saskaņā ar "Global Blue Latvija" datiem jūnijā par 35% pieaudzis arī pirkumu skaits, ko veikuši ārvalstu tūristi, izmantojot "Tax Free Shopping" pakalpojumu. Vidējā summa vienam "Tax-Free" pirkumam jūnijā bijusi 309 lati. Salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, īpaši pieaudzis "Tax-Free" pircēju skaits no Krievijas (46%) un Norvēģijas (56%).

Rīgas tūrisma attīstības birojs apkopojis Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas datus par viesnīcu noslogojumu, starptautiskās lidostas "Rīga" publiskoto informāciju par pasažieru skaitu, Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") pasažieru skaitu, "Hansabuss Latvia" pārvadāto pasažieru skaitu, Latvijas Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta apkopoto vīzu statistiku un "Global Blue Latvija" datus par pirkumu skaitu, ko veikuši ārvalstu tūristi.

Tūrisma attīstības birojs norāda, ka viesu skaita pieaugumu galvaspilsētā sekmējusi biroja realizētā mārketinga kampaņa ar "Live Rīga" zīmolu.

Rīgas tūrisma mārketinga komunikāciju kampaņa 11 valstīs (Vācijā, Krievijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Izraēlā, Igaunijā, Lietuvā, Baltkrievijā un Gruzijā) notika ar vienotu "Live Rīga" zīmolu.

Vasaras kampaņā uzsvars likts uz četrām tēmām - atpūtu Rīgas pludmalēs, jūgendstila arhitektūru, vietējo virtuvi un Rīgas kultūras pasākumu piedāvājumu. Reklāmas kampaņa tika adaptēta katras valsts valodā. Tā ilga no 15.maija līdz jūnija beigām un kampaņas kopējais budžets bija 650 000 latu.

"Live Rīga" vasaras kampaņas mediju stratēģija paredz, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem.