Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Pasaulē

Jaunas versijas saistībā ar lidmašīnas Jak-42 avāriju Jaroslavļā

Krievijas transporta uzraudzības pārvalde (KTUP) pēc pārbaudēm aizliegusi vairākus lidmašīnu Jak - 42 lidojumus, ziņo aģentūra Interfakss.

Krievijas transporta uzraudzības pārvalde (KTUP) pārbaudījusi vairākas lidsabiedrībai "Jak-service" piederošās lidmašīnas Jak - 42. Pārbaudes rezultātā aizliegts lidojums no Turcijas uz Maskavu, ziņo "Interfax", atsaucoties uz Krievijas transporta uzraudzības pārvaldes pārstāvi Sergeju Romančevu.

"Visaptverošas lidmašīnu Yak-42 pārbaudes laikā KTUP inspektori, aviosabiedrībai "Jak-service" piederošās lidmašīnas dzinējā, konstatēja, ka tur atrodas ierīce, kuras lietošanas termiņš sen beidzies. Tas rada draudus drošībai, "- teica Romančevs.

Bez tam aizliegts arī lidsabiedrības "Iž- Avia" lidojums reisā no Maskavas uz Mahačkalu.

KTUP pēc notikušās traģēdijas Jaroslavļā jau aizliegusi vairāku Jak- 42 lidmašīnu, kas pieder lidsabiedrībām "Gazprom Avia","Groznij Avia" un "Kras Avia" ekspluatāciju.

Lidsabiedrību pārstāvjiem dotas pavēles atcelt lidmašīnu Jak- 42 reisus līdz konstatēto pārkāpumu novēršanai.

Jau ziņots par lidmašīnas "YAK - 42" katastrofu Jaroslavļā, kurā gāja bojā 43 cilvēki, pārsvarā hokeja komandas "Lokomotiv" sportisti, tajā skaitā latviešu hokejists Kārlis Skrastiņš, varētu būt izraisījusi pilotu kļūda, vai lidmašīnas bojājums.

Piektdien Krievijas Transporta ministrija, paziņoja, ka pārbaudīs Krievijas gaisa transporta federālās aģentūras "Rosaviacija", kas izsniegusi darbības sertifikātu aviosabiedrībai "Jak-service", darbību.

2009. gadā Eiropas Aviācijas drošības aģentūra atzinusi, ka aviosabiedrība "Jak-service" lidmašīnas "YAK-42" jāiekļauj Eiropas Komisijas "melnajā sarakstā", kas liedz tām lidot Eiropas Savienības gaisa telpā, jo lidmašīnas neatbilst drošības standartiem.

Lidmašīnas Jak-42 sāka ražot 1977. gadā, lidmašīna "Jak-42" ar borta numuru 42434, veikusi lidojumus jau no 1993. gada, lidošanas atļaujas sertifikāta termiņš beidzas 2011. gada 1. oktobrī.

"Lidmašīnas "Jak-42" parametrisko rādītāju ierakstīšanas ierīces sākotnējā analīze liecina, ka šobrīd nav iemesla uzskatīt, ka aviācijas degvielas kvalitāte nav atbildusi uzstādītajām prasībām," sacīja KTUP pārstāvis.

Viņš piebilda, ka to arī apstiprinājušas analīzes degvielai, ar ko Jaroslavļas lidostā uzpildīta lidmašīna.

Tikmēr, Krievijas sociālajos tīklos parādījusies jauna versija par Jaroslavļā avarējušās Jak- 42 katastrofas patiesajiem iemesliem.

Telekanāla NTM žurnālistiem izdevies uzzināt, ka lidmašīnai Jak- 42 ar borta numuru 42434 Jaroslavļas lidostā vajadzējis pacelties gaisā no pusskrejceļa, ko lidmašīna nav spējusi veikt.Tā nav varējusi uzņemt vajadzīgo ātrumu un līdz ar to arī augstumu. Otra skrejceļa puse bijusi slēgta,jo lidostas darbinieki to gatavojuši Krievijas prezidenta Dmitrija Medvedeva lidmašīnas ielidošanai. Lidostas darbinieki paļāvušies uz avarējušās lidmašīnas Jak- 42 pilotu pieredzi un meistarību. Kā apgalvojot pieredzējuši piloti, šāds manevrs esot ļoti sarežģīts.

Pēc lidostas pārstāvju neoficiāli žurnālistiem teiktā, lidmašīna paceļoties nobraukusi no skrejceļa, pacēlusies metru pusotru virs zemes, ar šasijām aizķērusi radiobākas antenu, kas bijusi ārpus skrejceļa,sasvērusies un nogāzusies.

Pārejos skrejceļus Tunošnas lidostā bija aizņēmušas ārzemju valdību lidmašīnas,ar kurām Jaroslavļā uz Pasaules politikas forumu ieradušies politiķi.

Savukārt,Krievijas Federācijas Izmeklēšanas komitejas pārstāvis Vladimirs Markins piektdien pavēstīja, ka "Jak-42" aviokatastrofas iemesla pamata versijas ir tehnisks lidaparāta defekts un kļūda tā pilotēšanā.