Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā

Arī statoiliešiem žēl šķirties no zīmola

© F64

Pēc diviem gadiem Latvijā ierasto Statoil zīmolu, ko eksperti vērtē kā vienu no gaumīgākajiem un veiksmīgajiem Latvijā, nomainīs Circle K. Sociālajos tīklos ļaudis joko par jauno nosaukumu. Taču arī Statoil darbiniekiem ir žēl šķirties no ierastā zīmola.

Statoil līdz šim ik gadu ir gozējies Latvijas mīlētāko zīmolu topa augšgalā. Šogad to par tādu atzina 21,3% aptaujāto, ierindojot to 12. vietā. Baltijas mērogā Statoil ir 21. mīlētākais zīmols, ievērojami apsteidzot citus degvielas tirgotājus.

Jaunais zīmols Circle K līdz šim ne Baltijā, ne Eiropā nav bijis pārstāvēts. Tas tiks ieviests pakāpeniski trīs gadu laikā visā pasaulē. Eiropā Statoil zīmola nomaiņa pret globālo ērtas iepirkšanās zīmolu Circle K sāksies Zviedrijā un Norvēģijā 2016. gada maijā. Latvijā plānots, ka zīmola maiņa sāksies tuvāko divu gadu laikā. Circle K ieviešana noslēgsies 2018. gada sākumā Krievijā.

«Protams, ka Statoil zīmols bija ļoti iemīļots gan pircēju, gan darbinieku vidū, un no Statoil vārda būs jo īpaši žēl šķirties,» Neatkarīgajai atzina Statoil Fuel & Retail Latvia komunikācijas vadītāja Kristīne Lazdiņa. «Tomēr mēs uzskatām, ka mīl ne tikai vārdu vai esošā zīmola krāsas, bet gan mūsu attieksmi pret darbiniekiem un klientiem, tāpēc arī šoreiz uzsveram, ka zīmola nomaiņa nebūs tikai izkārtņu maiņa. Tā būs vienotas kultūras izveide vairāk nekā 14 900 tirdzniecības vietās visā pasaulē, piedāvājot Circle K klientiem ērtu iepirkšanos, ātru un draudzīgu apkalpošanu, vēl labākus produktus un pakalpojumus. Domāju, ka darbinieki novērtēs to, ka, ja Statoil iepriekš bija iemīļots zīmols 8 Eiropas valstīs, tad tagad mēs pārstāvēsim vienu no lielākajiem ērtas iepirkšanās zīmoliem pasaulē.»

Zīmola maiņas izmaksas Statoil Fuel & Retail pagaidām nav rēķinājis, jo, kā skaidroja K. Lazdiņa, tās netiek aplēstas kā atsevišķa izmaksu pozīcija, bet tiek vērtētas kā daļa no degvielas staciju regulārajām uzturēšanas un atjaunošanas izmaksu pozīcijām.

Līdz pat 2010. gadam Statoil Fuel & Retail bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas Statoil ASA. 2012. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel & Retail pārņēma mazumtirdzniecības uzņēmums Alimentation CoucheTard Inc. Uzņēmuma prezidents un izpilddirektors Braiens Hanašs skaidroja, ka viens no iemesliem, kādēļ uzņēmums iegādājās Statoil Fuel & Retail, bija mērķis nostiprināt pozīcijas arī Eiropā un izveidot vienotu pamatu turpmākai izaugsmei reģionā. «Sasniegt šo mērķi ar vienu globālu zīmolu būs vienkāršāk,» uzskata B. Hanašs.

Statoil atbalstītāju skaits mīlētāko zīmolu topā

2005. gads 40%

2006. gads 36%

2007. gads 15%

2008. gads 4%

2009.fads 41%

2010. gads 11%

2011. gads 11%

2012. gads 11%

2013. gads 24%

2014. gads 17%

2015. gads 21%