Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Pasaulē

Adeles triumfālā atgriešanās

Adeles Eiropas turneja sāksies februāra beigās © Scanpix

Britu dziedātājas Adeles jaunais albums 25 jau pirmajā nedēļā pēc iznākšanas pārspējis gadiem senus pārdošanas rekordus gan Atlantijas okeāna šinī, gan viņā pusē, un mūzikas eksperti prognozē, ka hitparādēs tas saimniekos vēl ilgi. Turklāt par prieku daudzajiem faniem izsludināta arī Adeles Eiropas turneja, kas sāksies 29. februārī Belfāstā. Jau šodien sākas biļešu pārdošana uz koncertiem Apvienotajā Karalistē, bet trešdien pārdošanā nonāks arī biļetes uz Adeles koncertiem kontinentālajā Eiropā.

27 gadus vecā Adele ir klusējusi vairāk nekā četrus gadus. Viņas iepriekšējais studijas albums 21 iznāca 2011. gadā, pēc tam dziedātāja devās turnejā, taču tās beidzamos koncertus nācās atcelt. Adele bija pārpūlējusi balss saites, un viņai bija nepieciešama ķirurģiska operācija. Pēc tās dziedātāja nolēma kļūt par māmiņu un tagad audzina trīs gadus veco dēlu Andželo. Intervijās viņa allaž uzsver, ka tieši zēns ieņem pirmo vietu dzīvē – mūzika un privātā dzīve neesot tik svarīgas, raksta IBT.

Taču ilgās klusēšanas rezultāts ir spīdošais albums 25 (tā pirmais singls Hello dominē pasaules hitparādēs jau kopš oktobra beigām), kas jau paspējis sasniegt vairākus rekordus. BBC vēsta, ka Lielbritānijā vien nedēļas laikā pārdoti 800 307 šā albuma kopijas. Iepriekš kas līdzīgs tālajā 1997. ga dā padevies vien grupai Oasis, kuras disku Be Here Now pirmajā nedēļā pēc izlaišanas iegādājās 696 000 cilvēku. Tiesa, Oasis šādu skaitli sasniedza trīs dienu laikā, taču, no otras puses – tolaik mūzika nebija pieejama internetā un kompaktdisku pārdošanas apjomi bija ļoti lieli. Billboard gan norāda, ka Adele nav ļāvusi savu albumu izplatīt tādiem straumēšanas servisiem kā Apple Music un Spotify – arī tas esot izskaidrojums, kādēļ viņas albumu tik labi pērk. Pagājušās nedēļas intervijā NBC šovam Today dziedātāja skaidroja, ka straumēšanas vietnes uzskata par ko līdzīgu radio – tātad galvenokārt par reklāmas platformu. The New York Times norāda, ka tā ir interesanta pieeja, taču nez vai piemērota daudziem mūziķiem. Šādos gadījumos būtiska ir fanu bāze, un, kā noskaidrojusi kompānija Nielsen, kas apkopo albumu pārdošanas datus ASV (gan digitālā, gan CD vai LP formā), Adeles tipiskā fane ir 25 līdz 44 gadus veca koledžu beigusi sieviete, kura ar mūzikas straumēšanu īpaši neaizraujas, bet laiku pa laikam nopērk kādu disku.

Arī ASV Adeles panākumi ir neticami un apbrīnojami, vēsta Billboard. Nedēļas laikā pārdots jau 3,38 miljoni albuma kopiju, kas ir rekords kopš 1991. gada, kad Nielsen sāka izmantot jaunu metodi pārdošanas apjomu noteikšanai. Iepriekšējie rekordisti bija puišu grupa N’Sync, kuras 2000. gada albumu No Strings Attached pirmās nedēļas laikā iegādājās 2,4 miljoni cilvēku.

BBC atgādina, ka iepriekš Adele bija devusi mājienus, ka vairs nevēlas doties lielās koncertturnejās, jo to laikā jūtoties diezgan vientulīgi. «Patiesībā es visu laiku blefoju un tagad ar atvieglojuma sajūtu varu paziņot, ka, protams, došos turnejā,» savā oficiālajā interneta mājaslapā pagājušonedēļ paziņoja dziedātāja. Viņas pirmie 14 koncerti notiks Lielbritānijā (Londonas O2 arēnā vien paredzētas četras uzstāšanās), bet aprīlī dziedātāja dosies uz Īriju un kontinentālo Eiropu.